18 apr, 18:19
2016
In de kijker
Maureen Bol, Tekstbureau Formule M

Zalencentrum Het Witte Huis: van à la carte tot vakantieafsluiter

ZEELAND - Het zalencentrum in het Brabantse Zeeland bestaat op 10 januari 2016 al weer 112 jaar wat ook uitbundig gevierd wordt. Arjan Suijs (34) zwaait er operationeel gezien de laatste 8 jaar de scepter.

In april 2014 is in het Witte Huis nog een à la carte restaurant gestart. Het zalencentrum was al bekend vanwege de talloze bussen, de feesten en de catering. Vooral de touringcars weten het Witte Huis te vinden als afsluiter van een mooie en ontspannen vakantie of dagje uit.

Waarom bent u met dit bedrijf begonnen? “Ik ben gevraagd”, lacht Arjan Suijs. “Mijn schoonvader wilde investeren in dit pand en ik kwam net van de Hogere Hotelschool.”

Wie zijn uw klanten? “Mensen komen bij ons voor feesten en partijen, gemeenten en instellingen houden hier soms hun vergaderingen, de landelijke Vrouwendag (van de CRV) is hier gehouden, de onderofficieren van Volkel hebben een bijeenkomst gehad voor hun galadiner.” Als het aan Suijs ligt, kan hij ellenlange lijsten opsommen. Maar hij kapt zichzelf al af: “Dit is maar een greep van de mensen die wij hier bedienen.”

Toch komt hij later in ons gesprek terug op het klantenbestand en de diensten die het Witte Huis kan leveren. “We organiseren ook brunches voor 2000 personen of serveren we wel eens uit voor zo’n 700 man.”

Het Witte Huis ontvangt bovendien een grote diversiteit aan mensen binnen de muren. “Er zijn hier benefiets, multiculturele feesten, bruiloften, hennafeesten, we hebben de catering voor de opening van de Jumbo gedaan, de plaatselijke biljartclub komt geregeld.”

En alsof het nog niet genoeg is, sluit Suijs af met een belangrijk onderdeel in het programma van het Witte Huis. “We houden hier ook Halfvasten, waarbij we het belangrijk vinden, dat ook mensen met een beperking kunnen komen feesten. We maken daar op de zondag een echte familiedag van voor jong en oud, naast de twee overige festivaldagen met een zeer divers programma.”

Waar blinkt Het Witte Huis in uit? Na de geijkte “service en kwaliteit” noemt Suijs de persoonlijke aandacht van zijn personeel voor de gasten.

“Wij letten op de kleine dingen. Een aantal medewerkers is al wat ouder, zit al jaren in het vak en weet precies aan te voelen wat mensen nodig hebben.”

Het zalencomplex leent zich voor gezelschappen variërend van 15 tot 2500 personen. “Vooral sinds we 4 jaar geleden de Kroon- en de Troonzaal hebben bijgebouwd, kunnen we grotere gezelschappen aan.” Met een team van 10 vaste professionals en ongeveer 25 tot 30 ambulante medewerkers zorgt Suijs voor een soepel verloop van een steeds weer druk programma in het 8 zalen tellende etablissement.

Wat de kaart betreft weet Suijs, dat de gasten vooral de biefstuk en de tournedos (een soort biefstuk van de haas) hogelijk waarderen. “Die zijn mals, van goede kwaliteit. Puur Hollands rundvlees.” De keuken is gevarieerd. “We doen aan fusion cooking, maar we gebruiken ook streekproducten. We zijn overigens nog op zoek naar een regionale groenteleverancier,” aldus Suijs.

Wat is het meest opmerkelijke nieuws van Het Witte Huis? Het zalencentrum trekt volgens Suijs geregeld de aandacht van de krant. Vooral vanwege een 6 jaar lange procedure voor de aanvraag van een vergunning ter uitbreiding van de parkeerplaats. “We willen achter op het weiland meer dan 200 auto’s kwijt kunnen, maar daarvoor moest eerst het bestemmingsplan worden aangepast.” Dat is inmiddels afgelopen jaar gebeurd.

Waarom vindt u de bezoekdorpensite belangrijk? “Ik vind het een interessant en sympathiek initiatief. Bezoeklandvancuijk.nl betrekt het hele sociale gebeuren bij de gemeentes en de ondernemers, die op de site adverteren. In onze branche is gunnen erg belangrijk. Via de site kun je elkaar versterken. Bovendien biedt de website de kans andere mensen tegen te komen uit ander regio’s.”